0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
مزایا و معایب ورق ملامینه

ورق ملامینه یکی از محصولاتی است که برای درست کردن کابینت، کمد، سرویس خواب و... کاربرد فراوانی دارد، به همین دلیل می‌توان آن را محصولی پرفروش دانست. در برخی از موارد این محصول به دلیل دارا بودن قیمت کمتر جایگزین انواع مختلف ام دی اف می شود. به صورت کلی می توان گفت استفاده از این محصول دارای مزایا و معایب مختلفی است، اگر می خواهید با مزایا و معایب این ورق ام دی اف ملامینه آشنا شوید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.   پاک چوب از محبوبترین برندهای تولید کننده ورق ام دی اف در بازار داخلی است، برای استعلام قیمت ام دی اف پاک چوب با ما در ایچوب همراه شوید. 

مزایا و معایب ورق ملامینه

مزایای ورق ملامینه چیست؟

به صورت کلی ورق ام دی اف ملامینه مزایایی دارد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

  • قیمت مناسب: یکی از مهم‌ترین مزایای ورق ملامینه را می توان قیمت مناسب آن دانست. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی می توان از ورق ملامینه به عنوان محصولی ارزان قیمت برای درست کردن محصولات چوبی استفاده کرد.
  • طرح های زیبا: یکی دیگر از مزایای استفاده از ورق ملامینه طرح های زیبا و منحصر به فرد آن است. این محصول در طرح ها و رنگ های مختلف تولید و روانه بازار شده است که زیبایی و چشم نوازی زیادی دارد.
  • محکم بودن پیچ ها: برای درست کردن محصولات مختلف معمولا روی ورق ام دی اف ملامینه از پیچ استفاده می کنند، برای مثال برای درست کردن انواع مختلف کابینت پیچ های مختلفی برای لولا مورد استفاده قرار می گیرند. ورق ملامینه به دلیل دارا بودن الیاف درشت در برابر پیچ مقاومت بالایی دارد، به گونه‌ای که زمانی که پیچ داخل آن استفاده می شود امکان لق شدن لولا و پیچ در داخل ورق وجود ندارد.
  • مقاومت در برابر خط و خش: یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این محصول را می توان مقاومت بالای آن در برابر خط و خش عنوان نمود. این محصول به گونه ای طراحی شده است که در برابر ایجاد خط و خش مقاومت بالایی دارد و به راحتی امکان خط انداختن روی آن وجود ندارد.
  • مقاومت در برابر رطوبت: ورق ملامینه در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. این محصول به هیچ عنوان رطوبت را به خود جذب نمی کند، به همین دلیل در صورت ریختن آب روی محصول مورد نظر می توان به راحتی آن را پاک کرد.
  • مقاومت در برابر حشرات: در برخی از موارد حشرات مختلف به راحتی به چوب حمله می کنند و آن را از بین می‌برند، این در حالی است که ورق ملامینه به هیچ عنوان در برابر حشرات آسیب پذیر نیست و به همین دلیل برای مدت زمان طولانی قابل استفاده است.
  • مقاومت در برابر حرارت: مقاومت در برابر حرارت را می توان یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای ورق ملامینه دانست، برای مثال فرض کنید در محیطی مانند آشپزخانه از کابینت هایی با جنس ورق ملامینه استفاده کرده اید، در این صورت اگر غذای نسبتاً داغ را از روی گاز بردارید، به راحتی می توانید آن را روی کابینت قرار بدهید و هیچ آسیبی به کابینت وارد نمی شود‌.

برای اطلاع از قیمت ورق ملامینه با ما در ایچوب همراه شوید در فروشگاه اینترنتی ایچوب انواع ورق ملامینه با قیمت مناسب عرضه شده است.

مزایای ورق ملامینه چیست؟

معایب ورق ملامینه چیست؟

ورق ملامینه در کنار دارا بودن مزایای بیشمار دارای معایبی نیز هست که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تراکم پایین: یکی دیگر از معایب ورق ملامینه تراکم پایین این محصول است که باعث می‌شود این محصول در کنار محصولاتی مانند ورق ام دی اف مقاومت کمتری داشته باشد.
  • مقاومت کم در برابر مواد قلیایی: این محصول مقاومت خیلی کمی در برابر مواد قلیایی و اسید ها دارد، به همین دلیل باید کاملاً مراقب بود که مواد اسیدی مانند جوهر نمک و یا سرکه روی سطح ورق ملامینه نریزد.
  • یکسان نبودن مواد اولیه استفاده شده در آن: یکی دیگر از معایب استفاده از ورق ام دی اف ملامینه این است که تمامی قسمت های آن دارای جنس یکسان نیست و معمولا در قسمت های دور و اطراف این محصول از جنس های دیگر استفاده شده است. یکسان نبودن جنس لبه ها باعث می شود این محصول در برخی از موارد دو رنگ دیده شود.
  • امکان ترک خوردگی: اگر ورق ملامینه از انواع بی‌کیفیت و خیلی ارزان قیمت خریداری شود امکان ترک خوردگی در آن وجود خواهد داشت. برخی از موارد به دلیل خرید انواع بی کیفیت این محصول به راحتی در قسمت لبه ها می توان ترک را مشاهده کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده ورق ملامینه نسبت به روکش اکریلیک، پی وی سی (PVC)براق و شفاف نیست و به صورت مات است. مات بودن ورق ملامینه باعث می شود که فضایی که از آن ورق ملامینه استفاده کرده اید تا حدودی تیره نشان داده شود. حال که با مزایا و معایب ورق ملامینه آشنا شدید، می توانید این ورق محبوب را از فروشگاه ما بخرید. فروشگاه ایچوب نمایندگی عرضه ورق ملامینه با تنوع رنگی زیاد است. ورق ام دی اف ملامینه باکیفیت با رنگ دلخواه خود را از ما بخرید. شما عزیزان می توانید به جای استعلام قیمت ورق نئوپان دیجی کالا با برقراری ارتباط با ایچوب به عنوان یک مرکز تخصصی فروش ورق های ام دی اف، نئوپان و ملامینه و ... از بهترین قیمت این محصولات مطلع شوید.

نوشتن دیدگاه