0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
قیمت کابینت روکش چوب

امروزه تمایل به استفاده از دکوراسیون های کلاسیک در بین افراد بسیار رایج شده است. یکی از مهم ترین و زیباترین انواع لوازم در طراحی دکوراسیون های کلاسیک برای خانه های مدرن، کابینت های چوبی هستند. کابینت های چوبی از زیبایی خاصی برخوردار بوده و برای افرادی که به طراحی های سنتی علاقه دارند، بسیار مناسب هستند. شما عزیزان می توانید برای استعلام موجودی و قیمت ام دی اف پاک چوب و سایر برندهای معتبر و خوشنام با ایچوب در ارتباط باشید.

قیمت کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب چیست؟

باید بدانید که هزینه ساخت و نصب این نوع کابینت ها بسیار بالا است و استفاده از آن ها برای هر شخصی امکان پذیر نخواهد بود. برای حل این مشکل، در سال های گذشته، ساخت و نصب کابینت روکش چوب در بین مصرف کنندگان رواج یافته است. این کابینت ها در عین زیبایی و جلوه کلاسیکی که ایجاد می نمایند، هزینه ای بسیار کمتر از کابینت های تمام چوب بر مصرف کننده تحمیل خواهند کرد. اجزای کابینت روکش چوب شامل بدنه کابینت و درب آن می شود. در ساخت بدنه کابینت های روکش چوبی معمولا از ورق های ام دی اف و نئوپان استفاده می شود. لازم است بدانید که هزینه تمام شده ساخت کابینت روکش چوبی وابستگی زیادی به جنس بدنه آن دارد.

کابینت روکش چوب چیست؟

مزایای کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب یک جایگزین مناسب برای کابینت های تمام چوب هستند. ساخت و نصب انواع کابینت چوبی می تواند هزینه بسیار زیادی را به مصرف کننده تحمیل نماید. در چنین شرایطی، استفاده از کابینت روکش چوب علاوه بر رفع نیاز افراد، می تواند به ایجاد یک دکوراسیون کلاسیک شیک و جذاب کمک نماید. مزایای استفاده از کابینت آشپزخانه با روکش چوب عبارتند از:

  • طول عمر بالا
  • جذابیت ظاهری زیاد
  • قیمت مناسب تر نسبت به کابینت آشپزخانه تمام چوب
  • قابلیت رنگ آمیزی مجدد پس از پنج یا شش سال استفاده
  • دارای تنوع طرح و رنگ بالا که با سلیقه هر فردی سازگار خواهد بود
  • دارای قابلیت ترمیم خط و خش های احتمالی که ممکن است منجر به ایجاد ظاهری نازیبا شوند

مزایای کابینت روکش چوب

معایب کابینت روکش چوب

از آنجا که انواع کابینت آشپزخانه روکش چوب دارای دوام بسیار بالایی هستند، معمولا معایب خاصی برای کابینت با روکش چوبی نمی توان در نظر گرفت. با این حال، ممکن است ظرافت روکش های چوبی باعث وارد شدن آسیب های سطحی به سطح کابینت شود. دقت کنید که ظرافت ورق های با روکش چوبی باعث می شود تا استفاده از تجهیزات و ابزارآلات نیاز به دقت بیشتری داشته باشد. در واقع، کار با ابزار ساخت کابینت روکش چوب در این گونه موارد مهارت بیشتری می طلبد. به این ترتیب، افراد نصب کننده این نوع کابینت ها باید در برش و استفاده از این ورق ها، نهایت دقت را به خرج دهند. علاوه بر این، ظرافت روکش های چوبی احتمال آسیب به سطح کابینت را افزایش می دهند. در اصل، ممکن است به مرور زمان سطح روکش چوبی کابینت دچار خط و خش شود. هر چند رفع این گونه خط و خش ها به کمک رنگ آمیزی امکان پذیر است؛ البته با این شرط که توسط یک فرد ماهر انجام گیرد. به این ترتیب، از آن جا که ترمیم روکش کابینت در چنین شرایطی به سادگی قابل انجام است، نمی توان این مساله را یک عیب تلقی کرد.

معایب کابینت روکش چوب

نحوه محاسبه قیمت کابینت روکش چوب

فاکتورهای زیادی در تقریب قیمت کابینت روکش چوب تاثیرگذار هستند. برای مثال، برای کابینت هایی که با بدنه ام دی اف ساخته می شوند، هزینه بیشتری باید پرداخت شود. در مقابل کابینت های روکش چوبی که بدنه ای از جنس نئوپان دارند، قیمت تمام شده کمتری نیز خواهند داشت. از مهم ترین فاکتورهای اصلی موثر بر قیمت کابینت های روکش چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد کابینت (اندازه کابینت)
  • جنس بدنه کابینت (نئوپان یا ام دی اف)
  • جنس روکش چوبی (گردو، ملچ، راش و بلوط)

کابینت روکش چوب می توانند با استفاده از مواد اولیه داخلی و یا خارجی ساخته شوند. دقت کنید که با توجه به قیمت بالای دلار، استفاده از ورق های خارجی می تواند هزینه کابینت با روکش چوبی را تا چند برابر قیمت کابینت با روکش ایرانی بالا ببرد. بنابراین در هنگام انتخاب مواد اولیه جهت ساخت کابینت با روکش چوبی حتما باید به این فاکتور توجه شود. کابینت های روکش چوبی رنگ های متفاوتی می توانند داشته باشند. نحوه رنگ آمیزی این کابینت ها و نوع رنگ به کار برده شده، بر قیمت نهایی آن ها تاثیرگذار خواهد بود. دو روش اصلی که برای رنگ آمیزی کابینت با روکش چوب به کار می روند شامل سیلر کیلر و رنگ های پلی اورتان هستند. نحوه رنگ آمیزی روکش های چوبی با استفاده از این دو روش کاملا با یکدیگر تفاوت دارند و این مسئله نیز منجر به اختلاف قیمت انواع کابینت خواهد شد. مورد دیگری که ممکن است بر قیمت تمام شده کابینت روکش چوبی اثرگذار باشد، استفاده از یراق آلات خاصی است که برای طراحی و ساخت این کابینت ها به کار می روند. در این مورد نیز خارجی و داخلی بودن یراق آلات تاثیر عمده ای بر قیمت آن ها خواهد داشت. در واقع، یراق آلاتی که از کشورهای خارجی تهیه می شوند، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. برای اطلاع از ابعاد ورق ام دی اف 16 میل از برندهای مختلف با کارشناسان ما در ایچوب ارتباط برقرار نمایید.

نوشتن دیدگاه