0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
ترمیم ام دی اف

تخته فیبر با چگالی متوسط یا ورق ام دی اف محصولی ارزان قیمت است که از الیاف چوب تحت فشار و گرما تشکیل شده است و به عنوان ابزاری برای ساختن بخش های چوبی استفاده می شود که می توان در برخی از پروژه های ساختمانی از قبیل ساخت قفسه سبک، میز و حتی کابینت آشپزخانه استفاده کرد. ام دی اف (MDF)را می توان با روشهای مختلفی پرداخت زد و رنگ و روغن کاری کرد تا قطعات در تنظیمات مختلف به خوبی کار کنند. مهمتر از همه این که، کار پرداخت، رنگ و روغن کاری این محصول را می توان در زمان کم یا با تلاش نسبتاً کمی انجام داد. شما عزیزان می توانید برای خرید و مشاهده ام دی اف طرح سنگ، طرح چوب، ساده و ... در طرح ها و رنگ های متنوع با ایچوب همراه شوید.

مراحل ترمیم رنگ ام دی اف

نوع پرداخت، رنگ و روغن کاری مورد نظر را تعیین کنید. به طور معمول، این کار شامل در نظر گرفتن این است که چه نوع پرداخت، رنگ و روغن کاری بهتر اجازه می دهد که قطعه با اتاقی که قرار است در آن قرار گیرد مچ شود. در بعضی موارد لکه گیری ام دی اف، رنگ کاری باعث می شود یک یا چند رنگ را برای فضا انتخاب کنید و با سهولت بیشتر این قطعه را در اتاق بگنجانید. برای اتاق هایی که چوب در دید است، استفاده از رنگ چوب روی MDF ممکن است گزینه بهتری باشد. ام دی اف را برای پرداخت، رنگ و روغن کاری آماده کنید. این کار با سنباده کشیدن روی سطح انجام می شود تا از صاف بودن آن اطمینان حاصل شود. از پارچه های تمیز استفاده کنید تا بتوانید پس از سنباده زدن ام دی اف یا استفاده از آن به عنوان بخشی از ساخت پیشخوان، کابینت یا میز و... از هر نوع بقایای باقی مانده بر روی سطح استفاده کنید. هدف این است که زمانی که از ام دی اف (MDF)استفاده میشود، گرد و غبار یا مواد باقیمانده دیگری که باعث ایجاد حباب یا ترک خوردگی می شود، از بین بروند. برای مشاهده طرح های مختلف، خرید و اطلاع از لیست قیمت ام دی اف آریا و سایر برندهای تولیدکننده ام دی اف می توانید با مشاورین فروش ایچوب ارتباط برقرار نمایید.

استفاده از بلوک سنباده برای ترمیم رنگ ام دی اف

بسیاری از افراد کاغذ سنباده را روی بلوک سنباده قرار نمی دهند. واقعیت امر این است که معمولاً در سنباده زدن، تلاش بر این است که سطحی را به اندازه ای صاف کنید هیچ برآمدگی روی آن نباشد. ولی دست انسان، هرچند اگر شما مخالف این موضوع باشید، صاف نیست و سطحی که سنباده می زنید هرگز در صورت استفاده از دستتان صاف نخواهد شد. این امر به خصوص در مورد ام دی اف صادق است زیرا خود پالپ نیز بسیار نرم است.

سطح ام دی اف (MDF)با وجود چگالی بالا، بسیار متخلخل است. رطوبت حاصل از رنگهای معمولی خیلی سریع به ام دی اف نفوذ می کند. این نفوذ یک لایه رنگ را روی سطح بجا می گذارد که چون همه رطوبت از بین رفته است، رنگ به خوبی به سطح نمیچسبد. این بدان معنی است که هر لایه بعدی از رنگ که روی ام دی اف اعمال می شود، فقط به لایه (یا کت) رنگی که در زیر آن قرار دارد، گیر کرده و چسبیده است، نه به خود ام دی اف .
این همان دلیلی است که اگر ام دی اف از قبل به درستی آماده نشود (سنباده زنی صحیح)، گاهی اوقات رنگ تاول می زند و در نتیجه حباب های بزرگی روی سطح ام دی اف پدیدار میشود که هوا (یا آب) به زیر اولین پوشش رنگ اجازه ورود پیدا می کند.

مراحل ترمیم ام دی اف

هر دو طرف یک صفحه ام دی اف را رنگ کاری کنید. از آنجا که ام دی اف بسیار متخلخل است، همیشه ایده خوبی است که حداقل قبل از نصب آن، زیر سطح چوب را بتونه کاری کنید که می توان از بتونه مخصوص ام دی اف استفاده کنید. آب می تواند از سطح رنگ شده، در لبه ام دی اف جاری شود و به لبه رنگ نشده برسد.

پرداخت و روغن کاری لبه های ام دی اف در ترمیم

لبه های یک ورق ام دی اف حتی از سطح ورق نیز متخلخل تر است و در طی چندین سال، با بکارگیری بسیاری از تکنیک های مختلف، سعی شده است تا حاشیه هایی مطابق با سطح آن به دست بیایند.
بهترین روش برای ایجاد چنین مطابقتی، این است که یک لایه نازک از پرکننده چوب را روی لبه ها بمالید، و با چاقو یا اسکرابر خوب آن را فشار دهید و سپس با استفاده از یک بلوک سنباده، سنباده زده شود. این امر مانع جذب بیش از حد بتونه و رنگ می شود.

نوشتن دیدگاه