0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
ابعاد ورق ملامینه

ام دی اف ملامینه در ضخامت های گوناگونی موجود می باشند که با توجه به این ضخامت، قیمت آن ها نیز متغییر خواهد بود. انواع ورق ملامینه یکی از پر کاربردترین روکش ها در سرتاسر دنیا است، این ورق در دو نوع مغز خارجی و مغز ایرانی موجود می باشد که ابعاد آن ها در هر نوع متفاوت است، در مدل مغز ایرانی ابعاد این ورق ها 1.83*3.66 و 3.66*2.10 است و در نوع مغز خارجی ابعاد ورق 1.83*2.44 می باشد. همانطور که گفته شد ورق های ملامینه ضخامت های گوناگونی دارند و ضخامت آن ها بین 0.35-0.25 میلی متر می باشد که نیمی از این مقدار، چسب ام دی اف است اما در روکش های ملامینه ای که نرم هستند و به صورت رولی می باشند، میزان این چسب کمتر است.

دسته بندی ضخامت ورق ملامینه 

به طور کلی ابعاد ورق های ملامینه را می توان به دسته های ضخیم، نازک و بسیار نازک دسته بندی کرد، این ورق ها هر کدام کاربرد خاص خود را دارند اما به طور کلی ابعاد این ورق ها به عوامل مختلفی از جمله کشور، شرکت سازنده و ... بستگی دارد که قیمت آن نیز تابعی از ابعاد می باشد. به عنوان مثال در یک شرکت خارجی ورق های ملامینه در ابعاد 2800*270میلی متر با دو نوع ضخامت 10-12-15-16-18-19-22-25-28-38 میلی متر و 10-12-16-18-19-22-25-28-30 میلی متر تولید می شوند اما در شرکت های دیگر این ابعاد می تواند گوناگون باشد به گونه ای که در مدل مغز ایرانی 3660*1830 یا 3660*2100 میلی متر تولید می شود.

  • ورق ملامینه با ابعاد ضخیم: ورق های ملامینه ای ضخیم را در قسمت هایی از سازه استفاده می کنند که فشار بیشتری را تحمل می کند مثل پایه میز و صندلی، قسمت زیر تشک تخت خواب و ...
  • ورق ملامینه نازک: از این ورق در قسمت های معمولی استفاده می شود مانند درب کابینت، قسمت بیرونی کتابخانه ها و طبقه بندی های آن، درب کشوها و ...
  • ورق ملامینه بسیار نازک: برای قسمت هایی مناسب است که فشار آنچنانی به آن ها وارد نمی شود به عنوان مثال در پشتی کابینت ها، میزهای تحریر و ... .

یکی از پرکاربردترین ورق های ام دی اف موجود در بازار ورق ام دی اف 16 میل است، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و ابعاد ورق ام دی اف 16 میل با کارشناسان ایچوب تماس بگیرید.

دسته بندی ضخامت ورق ملامینه 

مقایسه ابعاد انواع ورق ملامینه

ورق های ملامینه مقاومت بالایی در برابر حرارت، سایش و رطوبت دارند به همین دلیل کاربردهای بی شماری خواهند داشت، از این ورق ها در ساخت درب ها، مبلمان، بدنه کابینت، پارتیشن و ... استفاده می شود. اغلب ورق های ملامینه وارداتی در ابعاد 4100*2100، 2800*2070 و 2600* 2070 میلی متر از کشورهای ایتالیا و اتریش وارد می شوند. ورق MDF (ورق ام دی اف) و نئوپانی که با ملامینه روکش شده اند، دارای ابعاد مشابهی هستند و تفاوت زیادی با هم ندارند. نئوپان ملامینه از پرکاربردترین روکش های چوبی می باشد که دارای ویژگی های بسیاری از جمله مقاومت در برابر رطوبت، پوسیدگی، سایش، خط و خش، حرارت و ... است. ورق های ملامینه بسیار سبک و کاربردی هستند که از خرده های چوب تحت فشار تولید می شود، ورق نئوپان ملامینه به دلیل چگالی متوسطی که دارد از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد.
همانطور که گفته شد ورق های ملامینه در رنگ ها، طرح ها، ابعاد و ضخامت های متفاوتی در بازار موجود می باشند که هر فرد با توجه به نوع کاربرد می تواند مدل مورد نیاز خود را انتخاب نماید.

نوشتن دیدگاه